Адрас: 247673 г.Рагачоў,
вул. Інтэрнацыянальная, 7
Е-mail: priem@mail.gomel.by
Факс: 8 02339 3 64 66
Тэлефон: 8 02339 3 62 10
У мэтах выканання Пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 22 жніўня 2017 г. № 637 "Аб мерах па рэалізацыі Закона Рэспублікі Беларусь" “Аб унясенні дапаўненняў і змяненняў у Закон Рэспублікі Беларусь "Аб асновах адміністрацыйных працэдур» у Рэспубліцы Беларусь да 2024 года 149 адміністрацыйных працэдур у дачыненні да грамадзян і 197 адміністрацыйных працэдур у дачыненні да юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў будуць пераведзены ў электронную форму.
Ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў электроннай форме мяркуе прадастаўленне заяўнікам магчымасці:
- падачы (адклікання) заявы на ажыццяўленне АП праз адзіны партал электронных паслуг (АПЭП);
- атрымання адміністрацыйнага рашэння (паведамлення аб адміністрацыйным рашэнні) у асабістым кабінеце на АПЭП.
Згодна з Законам аб асновах адміністрацыйных працэдур, у электроннай форме таксама прадугледжана падача (адкліканне) адміністрацыйных скаргаў.
Перавод адміністрацыйных працэдур у электронную форму ажыццяўляюць дзяржаўныя органы, да кампетэнцыі якіх адносіцца правядзенне (рэалізацыя) дзяржаўнай палітыкі ў сферы грамадскіх адносін, якія ўзнікаюць пры ажыццяўленні той ці іншай адміністрацыйнай працэдуры (кампетэнтны орган). Пералік кампетэнтных органаў вызначаны Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 2017/07/14 №529 "Аб адміністрацыйных працэдурах, якія падлягаюць ажыццяўленню ў электроннай форме».
Адзіны партал электронных паслуг – падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы, прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая з'яўляецца адзінай кропкай падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.
Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яго доступу:
- без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі;
- з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленай асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленай асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара ўстанаўлiваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;
- з выкарыстаннем асабістага ключа электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа, які выдадзены рэспубліканскім цэнтрам Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.
Унікальны ідэнтыфікатар – гэта спецыяльны лагін (імя ўліковага запісу грамадзяніна) і пароль – сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет на адзіным партале электронных паслуг.
Для атрымання ўнікальнага ідэнтыфікатара грамадзянін звяртаецца з пісьмовай заявай аб выдачы ўнікальнага ідэнтыфікатара па ўстаноўленай форме.
Пры звароце грамадзянін прад'яўляе дакумент, які сведчыць асобу, а таксама дае пісьмовую згоду на правядзенне зверкі названых ім звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх з'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў.
Упаўнаважаны супрацоўнік праверыць названыя ў заяве дадзеныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы сфармуе ўнікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманні паведамлення засведчваецца подпісам грамадзяніна.
Крок 1:
Каб увайсці ў асабісты кабінет, спатрэбіцца ўвесці атрыманы лагін і пароль. Для гэтага – націснуць кнопу "Уваход" і выбраць раздзел «Уваход па ўнікальным ідэнтыфікатары».
Крок 2:
У асабістым кабінеце адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара можна замовіць праз адзіны партал. Электронная заява запаўняецца ў асабістым кабінеце.
Крок 3:
Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значны код – нумар замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП). У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.
Крок 4:
Заява зацікаўленай асобы, пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме.
Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.